beste lezers,
ik heb de laatste tijd gewoon geen tijd gehad om iets te posten. Ik had veel huiswerk en kwam vaak doodmoe uit school. Ik heb ook vooral veel gelezen. waaronder de boeken: hongerspelen en vlammen van suzanne collins. Het zijn hele mooie boeken vind ik. Op een of andere manier was het zo spannend dat het me ook raakte. de hongerspelen is een trilogie en ik heb nu dus daar van twee delen gelezen. binnenkort begin ik in het derde boek: spotgaai. Ik verheug me om het boek in mijn handen te houden en de kaft te strelen, het boek te openen en de eerste bladzijden te lezen van het vervolg op het spannende einde van het vorige boek. De hongerspelen is ook verfilmt.  Ik heb gehoord dat ze ook boek 2 gaan verfilmen. Zelf vind ik de film niet zo heel goed. Ik vind dat er te veel dingen zijn weg gelaten en dat bepaalde dingen gewoon niet duidelijk worden gemaakt. maar mijn vriendinnen hebben daar een andere mening over en vinden de film juist heel goed. Volgens mij vinden ze dat omdat het verhaal zo goed is. en als je nog niet weet waar het over gaat, dan kom je daar nu achter:

boek 1

het verhaal speelt zich af in de toekomst en Amerika word bestuurt door het capitool.Amerika is in 13 districten verdeelt en het capitool. Maar ‘vroeger’ kwamen de burgers van district 1 t/m 13 in opstand tegen het capitool.het capitool trekt harde maatregelen. Heel district 13 is verwoest. Voor straf voor de opstand moet elk district elk jaar 1 meisje en 1 jongen tussen de 12 en 18 jaar afleveren bij het capitool voor de hongerspelen. Hierbij moeten de 24 kinderen tegen elkaar strijden in de arena. Tot er 1 over blijft. En ja..ze moeten elkaar vermoorden.Zo is het al 74 jaar lang bezig en de honger spelen komen er weer aan. Katniss Everdeen woont in district 12 en moet naar de hongerspelen samen met Peeta. Een jongen uit haar district. Zal ze de spelen overleven?

de trailer:

Boek 2 ga ik niet verklappen want dan haal ik de lol er van af. maar ik zal je het zeker aanbevelen om het te gaan lezen. En als je boek 2 hebt gelezen moet je gewoon boek 3 lezen. niets dat je dan nog kan stoppen. Ik zou zeggen: spring het avontuur in en lees het!

tot ziens!